maandag 30 juni - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Jan en Berry Bruijn - WaarBenJij.nu maandag 30 juni - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Jan en Berry Bruijn - WaarBenJij.nu

maandag 30 juni

Blijf op de hoogte en volg Jan en Berry

30 Juni 2014 | Denemarken, Kopenhagen

We deden vanmorgen de gordijntjes open en ja hoor, de lucht was weer strakblauw. Nadat we bij de receptie de dagkaarten voor het openbaar vervoer hebben gekocht, zijn we met de bus naar het centrum van Malmö gegaan. Deze stopte bij het centraal station en daar hebben we eerst maar eens Zweedse Kronen gepind. Toch lastig als je geen contant geld op zak hebt. Toen zijn we bij Starbucks koffie gaan drinken en hebben daar een lekkere caramel brownie bij genomen. We zijn daarna door het oude centrum gewandeld, waarbij vooral de Lilla Torg (klein plein) met de huisjes uit 1592 erg mooi was. Daarna hebben we de St.Petri Kyrka even bezichtigd en zijn via het Malmöhus kasteel naar de wijk Västra Hamnen gelopen. Hier hebben we de wolkenkrabber Turning Torso bewonderd. Dit is een toren van 190 meter hoog die wat gedraaid is. Toen hebben we de bus weer naar het centrum genomen en bij de MacDonalds een chicken- en big tasty menu gegeten. Hadden we weer even internet . Vervolgens zijn we bij een supermarkt inkopen gaan doen en onze Zweedse Kronen opgemaakt. Met de bus zijn we weer teruggegaan naar de camper en zijn we via de Sontbrug (Oresund brug) naar Kopenhagen in Denemarken gereden. Hier hebben we de camper gestald op Bellahoy Camping.

Jan en Berry

Dit jaar gaan we voor de tweede keer met de camper naar Noorwegen. De route is al uitgestippeld en is iets anders dan in 2011 om nog meer " Noorwegen" te zien. De eerste week gaat Ilse ( petekind ) mee om de Kjerag met ons te lopen. De veerboot voor de heenreis is geboekt en we zullen later via Zweden weer terug komen. Enkele steden zoals Goteborg - Malmo en Kopenhagen in Denemarken staan ook op de lijst om te bezoeken. We hebben er weer super veel zin in en zijn benieuwd wat onze gaste van het Fjorden gebied vindt.

Actief sinds 23 April 2014